duminică, 20 decembrie 2015

LEER, LEER, LEER, VIVIR LA VIDA de Miguel de Unamuno (trad. în română*)





LEER, LEER, LEER, VIVIR LA VIDA

Leer, leer, leer, vivir la vida
que otros soñaron.
Leer, leer, leer, el alma olvida
las cosas que pasaron.
Se quedan las que quedan, las ficciones,
las flores de la pluma,
las olas, las humanas creaciones,
el paso de la espuma.
Leer, leer, leer, ¿seré lectura
mañana también yo?
¿Seré mi creador, mi criatura,
seré lo que pasó?


SĂ CITIȚI, SĂ CITIȚI, SĂ CITIȚI, VIAȚA SĂ FIE TRĂITĂ

Să citiți, să citiți, să citiți, viața să fie trăită
așa cum alții au visat.
Să citiți, să citiți, să citiți, sufletul uită
lucrurile care s-au întâmplat.
Rămâne doar ceea ce mai este, ficțiunile,
scrisul cu litere rotungite,
valurile, creațiunile,
spuma ce a trecut pe aice.
Să citiți, să citiți, să citiți. Fi-voi ca mâine
și eu o carte de citit?
Propriul creator, creația-mi ce rămâne,
ceea ce am trait?


*a.l

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu