miercuri, 27 martie 2013

Poeme pentru mine (2) de NICOLAE LEAHU (trad. în spaniolă)






POEME PENTRU MINE (2)

acum pictează umărul meu mușcat
de ciorchinii florii de salcîm
imaginile logodite cu pupilele
neputința grafiilor de a comunica
explozii multicolore
te-as fi iubit si în pîntecul mamei -
cînd ploua cu pene de înger
și nu erau anotimpuri
și aveam o vîrsta fără vîrstă
si priveam numai in mine
cu trupul acoperit cu ochi -
Mamă, pierduta-mi pleoapă
locuința-mi dintre paradisuri
altcumva
mi-am imaginat
altcumva
tristețea întinsă cu palma pe mușama

POEMAS PARA MI (2)

ahora pinta mi hombro mordido
por los racimos de acacia
las imágenes casadas con las pupilas
la impotencia de las grafías para revelar
estallidos multicolores
podría amarte dentro del vientre materno –
cuando llovía con plumas de ángeles
y no había estaciones
y tenía una edad sin edad
y miraba solo dentro de mí
con el cuerpo lleno de ojos –
Madre, mi perdido párpado
mi casa entre los paraísos
de otra forma
me he imaginado
de otra forma
la tristeza estirada por la cubierta de la mesa

(trad. A.L.)

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu